Menu główne:
Szkolenie jest przewidziane dla przyszłych specjalistów w zakresie ekonomii menedżerskiej, którzy będą się wypowiadać w mediach masowych, w specjalistycznych pismach branży ekonomicznej i lokalnej prasie. Menedżerów niższego, średniego i wyższego szczebla zajmujących się nie tylko planowaniem promocji produktów czy usług, ale także budowaniem efektywnych strategii marketingowych. Specjalistów z zakresu public relations – kształtowania jak najlepszego wizerunku instytucji i przedsiębiorstw zarówno na rynku, jak i w jej wnętrzu, a szczególnie dla tych, którzy w swojej przyszłej pracy zawodowej będą zajmowali się prowadzeniem polityki informacyjnej, budowaniem tożsamości firmy.
Rzetelne wykształcenie kierunkowe, przyswojona umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym (biznesowym), opanowanie warsztatu dziennikarskiego, a także umiejętność poprawnego pod względem językowym formułowania myśli umożliwią podjęcie pracy w wielu zawodach związanych z komunikacją społeczną.
Powstawanie tekstu jest procesem twórczym bez względu na jego charakter (praca naukowa, beletrystyka, felieton, raport roczny, sprawozdanie, oferta handlowa). Wymaga czasu na przemyślenie tematu, zagadnienia, pomysłu. W wypadku tekstów pisanych dla różnych odbiorców konieczna jest także selekcja wiedzy, takie jej ułożenie, by tekst był czytelny dla jego odbiorcy, dostosowany do jego możliwości. Często zamysł sformułowany w głowie stawia jednak opór przed zapisaniem go między innymi z powodu trudności gramatycznych i ortograficznych polszczyzny.
W zależności od wielkości firmy menedżerowie ci we własnym zakresie lub przy pomocy specjalistów będą konstruować przekazy (szeroko rozumiany tekst reklamowy) do klientów. Z uwagi na dużą siłę oddziaływania tego typu komunikatów warto, by były one formułowane poprawnie językowo pod względem ortograficznym i gramatycznym.
W trakcie szkolenia będzie mowa o przygotowywaniu i przekazywaniu informacji pisemnych poprawnych pod względem językowym (ortograficznym i gramatycznym).
„Public relations jest tym, co inni mówią o firmie. Chcąc wykreować firmę musimy być przede wszystkim świadomi jej rynkowej tożsamości. Tożsamość firmy to cele, treść i formy działania, które organizacja pragnie przekazać oraz utrwalić w otoczeniu -