Kompetencje językowe w społecznej komunikacji - CLK Szkolenie

Idź do spisu treści

Menu główne:

Kompetencje językowe w społecznej komunikacji

     Szkolenie jest przewidziane dla przyszłych specjalistów w zakresie ekonomii menedżerskiej, którzy będą się wypowiadać w mediach masowych, w specjalistycznych pismach branży ekonomicznej i lokalnej prasie. Menedżerów niższego, średniego i wyższego szczebla zajmujących się nie tylko planowaniem promocji produktów czy usług, ale także budowaniem efektywnych strategii marketingowych. Specjalistów z zakresu public relations – kształtowania jak najlepszego wizerunku instytucji i przedsiębiorstw zarówno na rynku, jak i w jej wnętrzu, a szczególnie dla tych, którzy w swojej przyszłej pracy zawodowej będą zajmowali się prowadzeniem polityki informacyjnej, budowaniem tożsamości firmy.

     Rzetelne wykształcenie kierunkowe, przyswojona umiejętność posługiwania się językiem specjalistycznym (biznesowym), opanowanie warsztatu dziennikarskiego, a także umiejętność poprawnego pod względem językowym formułowania myśli umożliwią podjęcie pracy w wielu zawodach związanych z komunikacją społeczną.

     
Powstawanie tekstu jest procesem twórczym bez względu na jego charakter (praca naukowa, beletrystyka, felieton, raport roczny, sprawozdanie, oferta handlowa). Wymaga czasu na przemyślenie tematu, zagadnienia, pomysłu. W wypadku tekstów pisanych dla różnych odbiorców konieczna jest także selekcja wiedzy, takie jej ułożenie, by tekst był czytelny dla jego odbiorcy, dostosowany do jego możliwości. Często zamysł sformułowany w głowie stawia jednak opór przed zapisaniem go między innymi z powodu trudności gramatycznych i ortograficznych polszczyzny.

     
W zależności od wielkości firmy menedżerowie ci we własnym zakresie lub przy pomocy specjalistów będą konstruować przekazy (szeroko rozumiany tekst reklamowy) do klientów. Z uwagi na dużą siłę oddziaływania tego typu komunikatów warto, by były one formułowane poprawnie językowo pod względem ortograficznym i gramatycznym.
W trakcie szkolenia będzie mowa o przygotowywaniu i przekazywaniu informacji pisemnych poprawnych pod względem językowym (ortograficznym i gramatycznym).
„Public relations jest tym, co inni mówią o firmie. Chcąc wykreować firmę musimy być przede wszystkim świadomi jej rynkowej tożsamości. Tożsamość firmy to cele, treść i formy działania, które organizacja pragnie przekazać oraz utrwalić w otoczeniu - elementy służące publiczności do identyfikacji firmy”. Dla studentów public realtions ważne jest także uświadomienie, że „media nie reklamują, media informują”. Powstawanie tożsamości, wizerunku to procesy twórcze wymagające czasu na przemyślenie.

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego